KALEJA, Martin. Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání (Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education). In Martin Kaleja. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. p. 25-35, 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání
Name in Czech Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání
Name (in English) Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Opava, Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. p. 25-35, 119 pp. 2019.
Publisher Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-7510-329-1
Keywords (in Czech) výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student
Keywords in English research project; study failure; university;student
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Jana Tamfalová, učo 1140. Changed: 13/5/2019 08:19.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na metodologické pozadí výzkumného problému týkajícího se studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání. Svým obsahem pojednává o společenském vývoji v této oblasti. Naznačuje význam a vliv dosaženého vzdělání v životní trajektorii člověka. Autor textu objasňuje rámec interpretační výzkumné strategie, zmiňuje okolnosti, které v průběhu realizace výzkumu musí být uzpůsobeny, pozměněny a kriticky je uvádí do diskurzu sociální reality.
Abstract (in English)
The paper focuses on the methodological background of the some research questions about study failure in higher education. Its content deals with a specific development in this area. It discuss the meaning and influence of educational attainment in a human life trajectory. The author of the text clarifies the framework of the interpretative research strategy, and mentions the circumstances that must be adapted, optimalised and critically introduced into the social reality discourse during doing the research.
Print
Add to clipboard Displayed: 16/4/2024 21:05