D 2018

Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí

BENEŠ, Milan

Základní údaje

Originální název

Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí

Název česky

Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí

Název anglicky

Inclusion and integration. Pedagogical, andragogical, sociological and normative conception

Autoři

BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Banská Bystrica, Andragogické študie 2018, od s. 299-308, 10 s. 2018

Nakladatel

Belianum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000021

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1500-1

Klíčová slova česky

Integrace; inkluze; sociální politika; inkluzivní pedagogika a andragogika; inkluze a sociologie

Klíčová slova anglicky

Integration; inclusion; social policy; inclusive pedagogy and andragogy; inclusion and sociology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2019 14:14, Milan Beneš

Anotace

ORIG EN

V originále

Inkluze je poměrně nový pohled na začleňování jednotlivců a skupin do vzdělávacího systému. Pojem inkluze nahrazuje dříve používaný pojem integrace, přitom je často chápán jako nějaká vyšší a morálně hodnotnější forma dřívější integrativní pedagogiky a andragogiky. Tento příspěvek se zabývá upřesněním obou pojmů a jejich vztahu, přitom využívá i historické a sociologické poznatky. Jeho cílem není posuzovat záměry inkluze ani dosavadní skutečný přínos inkluzivních opatření. Zaměřuje se především na některé rozpory a nedořešené otázky dnešního pojetí inkluzivní pedagogiky a andragogiky.

Anglicky

Inclusion is a relatively new perspective on integrating individuals and groups into the educational system. The concept of inclusion replaces the previously used concept of integration, which is often understood to be a higher and morally more valuable form of prior integrative pedagogy and andragogy. This report focuses on clarifying both terms and their relationship, using historical and sociological knowledge. Its aim is not to consider the goals or actual benefits of inclusive measures. It focuses primarily on some contradictions and unresolved issues of today's concept of inclusive pedagogy and andragogy.
Zobrazeno: 10. 5. 2025 15:09