D 2017

Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup

JANÍK, Petr

Basic information

Original name

Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup

Name (in English)

Tourist destination choice, simulation with multiagents approach

Authors

JANÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017, p. 309-320, 12 pp. 2017

Publisher

Mendelova univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Sborník z konference

RIV identification code

RIV/47813059:19240/17:A0000353

Organization

Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository

ISBN

978-80-7509-548-0

Keywords in English

push/ pull model; destination choice; simulation of decision making; multiagents modelling
Změněno: 31/3/2019 20:54, Ing. Petr Janík

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zaměřuje na využití počítačové simulace s multiagentním přístupem k modelování v podmínkách cestovního ruchu. Model rozhodování účastníka cestovního ruchu je založen na faktorech vytlačování a přitahování (push/pull), přičemž určující je zaměření na motivaci (iniciaci) pro uskutečnění cesty a dále výběr destinace. Simulační model bude implementován v modelovacím nástroji NetLogo 6.0. Simulační model bude vytvořen s využitím if-what analýzy a bude umožňovat změnu parametrů v průběhu simulace a ovlivňovat tak chování agentů návštěvníků v umělém prostředí modelu. Cílem je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují návštěvnost destinace a také iniciační faktory, které určují ochotu z regionu vycestovat.

In English

The paper focuses on the use of computer simulation with multi-agent approach to modeling in tourism. The model of decision making by a participant in tourism is based on push / pull factors, with a focus on motivation (initiation) to make the journey and destination selection. The simulation model will be implemented in the NetLogo 6.0 modeling tool. The simulation model will be created with the use of if-what analysis and will allow the parameters to be changed during the simulation and thus affect the behaviors of visitors' agents in the artificial environment of the model. The aim is to identify the key factors that affect the visitor traffic, as well as the initiating factors that determine the willingness of the region to travel.
Displayed: 21/10/2024 01:25