J 2018

Občanské a sociální kompetence u žáků základních škol v kontextu socioekonomicky znevýhodněného prostředí

KLUGEROVÁ, Jarmila a Lukáš STÁREK

Základní údaje

Originální název

Občanské a sociální kompetence u žáků základních škol v kontextu socioekonomicky znevýhodněného prostředí

Název anglicky

Civic and social competences of primary school pupils in the context of socio-economically dis-advantaged environments

Autoři

KLUGEROVÁ, Jarmila (203 Česká republika, domácí) a Lukáš STÁREK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Fórum sociální politiky, Praha, VÚPSV, 2018, 1802-5854

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000020

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova česky

projekt;ochrana;sociekonomické prostředí;žák;výchovně vzdělávací program;socioekonomické kompetence;společenský kontext

Klíčová slova anglicky

project;protection;socio-economically environment;student;educational programme;socioeconomic competence;social context

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2019 12:59, Roman Zezulka

Anotace

V originále

Příspěvek podporuje myšlenku správného nastavení výchovně vzdělávacího programu, který je zaměřen na žáky ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, zaměřený na uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjející praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).

Anglicky

The contribution supports the idea of setting up an educational programme that focuses on pupils from socio-economically disadvantaged environments, selfawareness in the narrower and broader social contexts and the development of the practical skills needed to protect oneself and others (protection of life, health and property).