D
		
		2018
			
	    
Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
	    VÍŠEK, Jiří; Jarmila KLUGEROVÁ and Lukáš STÁREK
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
	 
	
		Name in Czech
		Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
	 
		
			Name (in English)
			The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach
		 
				Authors
				VÍŠEK, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution); Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš STÁREK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			 
			
				Edition
				 Slovensko, Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov, p. 373-386, 14 pp. 2018
			 
		
		
			Publisher
			VERBUM - vydavatel´stvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
		 
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Proceedings paper
		 
	
		
			Field of Study
			50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		 
	
		
			Country of publisher
			Slovakia
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
		
			Publication form
			printed version "print"
		 
		
			RIV identification code
			RIV/46358978:_____/18:00000017
		 
	
			
				Organization
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			 
		
		
	
		
			Keywords (in Czech)
			inkluze;projekt;ochrana;sociekonomické prostředí;žák
		 
		
			Keywords in English
			inclusion;project;protection;socio-economically environment;student
		 
			Tags
			International impact, Reviewed
		 
			
			
				
					In the original language
					Příspěvek s názvem Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu podporuje myšlenku využití bezpečnosti jako jednoho z možných nástrojů inkluzivního přístupu v edukaci dětí a žáků. Tento příspěvek vychází z projektu Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva z žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Cílem projektu je podpořit tvorbu občanských kompetencí žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí prostřednictvím výchovně-vzdělávacího programu posilujícího jejich uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjejícího praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).
				 
				
					In English
					Article called The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach supports an idea of using security education as one of many possible instrument of inclusion inclusive approach in education of children and students. This article is based from project Development of civil competence in field of security and protection of population. Project is included of kids from socio-economically environment. Project goal to support the creation of civil competences of students from socio-economically environment through educational program focused on themselves thinking in the social context. The educational program evolves practical skills which are needed for protection of young kids and others (protection of life, health and property).
				  
				Displayed: 31/10/2025 07:48