Přehled o publikaci
	
		
		
		2018
			
	    
	
	
    Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
VÍŠEK, Jiří; Jarmila KLUGEROVÁ and Lukáš STÁREKBasic information
Original name
Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
	Name in Czech
Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu
	Name (in English)
The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach
		Authors
VÍŠEK, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution); Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš STÁREK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 Slovensko, Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov, p. 373-386, 14 pp. 2018
			Publisher
VERBUM - vydavatel´stvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		Country of publisher
Slovakia
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
printed version "print"
		RIV identification code
RIV/46358978:_____/18:00000017
		Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			ISBN
978-80-561-0598-6
		Keywords (in Czech)
inkluze;projekt;ochrana;sociekonomické prostředí;žák
		Keywords in English
inclusion;project;protection;socio-economically environment;student
		Tags
International impact, Reviewed
		
				
				Changed: 18/3/2019 13:36, Jiří Víšek
				
		In the original language
Příspěvek s názvem Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu podporuje myšlenku využití bezpečnosti jako jednoho z možných nástrojů inkluzivního přístupu v edukaci dětí a žáků. Tento příspěvek vychází z projektu Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva z žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Cílem projektu je podpořit tvorbu občanských kompetencí žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí prostřednictvím výchovně-vzdělávacího programu posilujícího jejich uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjejícího praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).
				In English
Article called The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach supports an idea of using security education as one of many possible instrument of inclusion inclusive approach in education of children and students. This article is based from project Development of civil competence in field of security and protection of population. Project is included of kids from socio-economically environment. Project goal to support the creation of civil competences of students from socio-economically environment through educational program focused on themselves thinking in the social context. The educational program evolves practical skills which are needed for protection of young kids and others (protection of life, health and property).