Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{33167, author = {Adamczyk, Roman}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/lifele201909017}, keywords = {educator; foreign language competence; communication skills}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání}, title = {Cizojazyčná kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění}, url = {http://lifelonglearning.mendelu.cz/archiv-cisel/roc.-9-c.-1-2019/31039-cizojazycna-kompetence-pedagoga-a-sfery-jejiho-uplatneni}, volume = {9}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 33167 AU - Adamczyk, Roman PY - 2019 TI - Cizojazyčná kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění JF - Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání VL - 9 IS - 1 SP - 7-19 EP - 7-19 PB - Mendelova univerzita SN - 1804-526X KW - educator KW - foreign language competence KW - communication skills UR - http://lifelonglearning.mendelu.cz/archiv-cisel/roc.-9-c.-1-2019/31039-cizojazycna-kompetence-pedagoga-a-sfery-jejiho-uplatneni L2 - http://lifelonglearning.mendelu.cz/archiv-cisel/roc.-9-c.-1-2019/31039-cizojazycna-kompetence-pedagoga-a-sfery-jejiho-uplatneni N2 - Článek seznamuje se základními složkami řečové kompetence pedagoga a jejich významem se zaměřením na kompetenci cizojazyčnou. Cizojazyčné kompetence vyučujících na všech stupních škol tvoří nedílnou součást moderní profesní pedagogické činnosti a jsou historicky zakotveny v české i zahraniční lingvistické a lingvodidaktické tradici. Tvoří podmnožinu sady obecných a ´měkkých´ dovedností v oblasti komunikace a efektivní nástroj poznání v tom smyslu, že zpřístupňují cizojazyčné zdroje v knihovnách, databázích a na celé široké platformě internetu a umožňují komunikaci v interaktivním sociálním prostředí konferencí či v jiných odborných kontextech. Příspěvek se zaměřuje zejména na cizojazyčné kompetence učitelů nejazykových předmětů jako součást jejich profesní připravenosti a na sféry uplatnění těchto kompetencí v oblasti produktivních i receptivních dovedností, které tradičně zahrnují mluvení, psaní, poslech, čtení a překlad. Sbližováním jazykové a nejazykové výuky vznikly nové didaktické přístupy, které dále podtrhují význam a potenciál cizojazyčné kompetence pedagoga v jeho profesní činnosti. ER -
ADAMCZYK, Roman. Cizojazyčná kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění (Foreign language competences of educators and areas of their application). \textit{Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání}. Brno: Mendelova univerzita, 2019, vol.~9, No~1, p.~7-19. ISSN~1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele201909017.
|