V 2018

Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh

SZCZEPANIK, Petr, Pavel ZAHRÁDKA, Radim POLČÁK, Jakub MACEK, Ivan DAVID et. al.

Basic information

Original name

Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh

Name (in English)

Map of the audiovisual field in the Czech Republic in terms of digitization and strategy for the digital single market

Authors

SZCZEPANIK, Petr, Pavel ZAHRÁDKA, Radim POLČÁK, Jakub MACEK, Ivan DAVID, Dominika GALAJDOVÁ, Johana KOTIŠOVÁ, Rudolf LEŠKA, Petr LUPAČ, Tomáš KARGER and Štěpán ŽÁDNÍK

Edition

1. vyd. Olomouc, 93 pp. 2018

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

ISBN

978-80-244-5450-4

Keywords (in Czech)

audiovizuální průmysl; jednotný digitální trh; audiovizuální dílo; digitalizace; kulturní politika; licencování audiovizuálních děl; mediální publika; televizní publika; geoblokace

Links

TL01000306, research and development project.
Změněno: 2/3/2022 02:51, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Výzkumná zpráva popisuje stav audiovizuálního pole v ČR, tj. základní struktury, klíčové aktéry a praxe v produkci, distribuci a spotřebě audiovizuálních děl. Mezi struktury audiovizuálního pole řadíme technickou infrastrukturu, právní normy, obchodní (tj. produkční a distribuční) modely, základní socioekonomické parametry pracovního trhu v audiovizuálním průmyslu, státní kulturní politiku a širší sociokulturní kontext. Mezi aktéry audiovizuálního pole zahrnujeme jednak aktéry hodnotového řetězce, kteří se podílejí na vývoji, výrobě a šíření audiovizuálního díla, a jednak samotné spotřebitele.

In English

The research report describes the state of the audiovisual field in the Czech Republic, i.e. the basic structures, key actors and practices in the production, distribution and consumption of audiovisual works. Among the structures of the audiovisual field we include technical infrastructure, legal standards, business (i.e. production and distribution) models, basic socio-economic parameters of the labour market in the audiovisual industry, state cultural policy and wider socio-cultural context. Among the actors of the audiovisual field we include, on the one hand, actors of the value chain who participate in the development, production and distribution of audiovisual works and, on the other hand, consumers themselves.

Files attached