Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{31949, author = {Kaleja, Martin and Červeňáková, Lada}, address = {Hradec Králové}, booktitle = {Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018}, edition = {Volume IX.}, keywords = {Roma pupil; social exclusion; obligatory school education; school education; social educational; social envinroment}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Hradec Králové}, isbn = {978-80-87952-27-6}, pages = {897-905}, publisher = {MAGNANIMITAS}, title = {Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí}, url = {http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 31949 AU - Kaleja, Martin - Červeňáková, Lada PY - 2018 TI - Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí PB - MAGNANIMITAS CY - Hradec Králové SN - 9788087952276 KW - Roma pupil KW - social exclusion KW - obligatory school education KW - school education KW - social educational KW - social envinroment UR - http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf L2 - http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf N2 - Příspěvek svým obsahem poukazuje na existující významný nedostatek v současném školním vzdělávání, kterému dosud nebyla věnována patřičná pozornost. Školní edukace se uskutečňuje v souladu s kurikulárními dokumenty státní úrovně. Ve školách se na těchto základech koncipují kurikula školní úrovně. Ta mohou být aktualizována, s reflexí k charakteristice školy, objektům a subjektům školního vzdělávání. Pedagogové v procesech vzdělávání zajišťují transmisi kulturní, společenskou a sociální. Realizací kurikula formují názory, postoje, hodnoty a podílejí se na vytváření vztahů dětí a žáků k lidem, k předmětům, k jevům. V části, prezentující výzkumná zjištění k připravenosti pedagogů pro práci s různými skupinami děti a žáků, je interpretována výstražně nízka subjektivně vnímaná připravenost dotčených. Text ve svém rámci si klade za cíl naznačit nedostatky školského terénu, ale také rezervy na straně obsahu a způsobu realizace kurikula školního vzdělávání. ER -
KALEJA, Martin a Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí. Online. In \textit{Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018}. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, s.~897-905. ISBN~978-80-87952-27-6.
|