D
2016
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
BENEŠ, Milan
Základní údaje
Originální název
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Název česky
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Název anglicky
Contemplation about existence many andragogic and existence only solitary andragogic science
Autoři
BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, od s. 10-18, 9 s. 2016
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/16:00000015
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky
Andragogika; integrální andragogika; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogika; funkcionální a intencionální výchova; interdisciplinarita
Klíčová slova anglicky
Andragogy; integral andragogy; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogy; functional and intentional education; interdisciplinarit
V originále
Česká andragogická diskuze se vyznačuje dvěma přístupy uchopení problematiky učení se a vzdělávání dospělých. Obě koncepce se liší ve východiscích, teoretickém zázemí a určení účelů oboru. Při posouzení těchto dvou pojetí panují některá nedorozumění a desinterpretace, na které má tento příspěvek upozornit.
Anglicky
The Czech andragogical discussion is characterised by two approaches to the handling of the issue of adult learning and education. These two approaches differ in assumptions, theoretical foundations and definitions of the objectives of the discipline. Certain misunderstandings and misinterpretations arise from assessments of these two approaches, and this article aims to shed some light on them.
Zobrazeno: 10. 5. 2025 14:52