D 2016

Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky

BENEŠ, Milan

Basic information

Original name

Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky

Name in Czech

Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky

Name (in English)

Contemplation about existence many andragogic and existence only solitary andragogic science

Authors

BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, p. 10-18, 9 pp. 2016

Publisher

Ohře média

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/16:00000015

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-906287-5-5

Keywords (in Czech)

Andragogika; integrální andragogika; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogika; funkcionální a intencionální výchova; interdisciplinarita

Keywords in English

Andragogy; integral andragogy; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogy; functional and intentional education; interdisciplinarit

Tags

Reviewed
Changed: 2/11/2018 08:27, Milan Beneš

Abstract

V originále

Česká andragogická diskuze se vyznačuje dvěma přístupy uchopení problematiky učení se a vzdělávání dospělých. Obě koncepce se liší ve východiscích, teoretickém zázemí a určení účelů oboru. Při posouzení těchto dvou pojetí panují některá nedorozumění a desinterpretace, na které má tento příspěvek upozornit.

In English

The Czech andragogical discussion is characterised by two approaches to the handling of the issue of adult learning and education. These two approaches differ in assumptions, theoretical foundations and definitions of the objectives of the discipline. Certain misunderstandings and misinterpretations arise from assessments of these two approaches, and this article aims to shed some light on them.