Přehled o publikaci
2018
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu
SHÁNILOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu
Název česky
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu
Název anglicky
Continuing Educacion Of Pedagogical Employees In Regional Context
Autoři
SHÁNILOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2018. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte, od s. 229-240, 12 s. 2018
Nakladatel
Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/18:00000012
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-89654-40-6
Klíčová slova česky
cíle ve vzdělávání; další vzdělávání pedagogických pracovníků; kompetence; systém; výzkumné metody; vzdělávací programy;
Klíčová slova anglicky
futher education; education of educational workers; competence; teaching profession
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 10. 2018 11:20, Ivana Shánilová
V originále
Příspěvek je zaměřen na oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném světě. Za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek a oblastí. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele a ředitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. V příspěvku jsou použity závěry z empirického šeření, které bylo realizováno na mateřských, základních a středních školách v České republice.
Česky
Příspěvek je zaměřen na oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném světě. Za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek a oblastí. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele a ředitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. V příspěvku jsou použity závěry z empirického šeření, které bylo realizováno na mateřských, základních a středních školách v České republice.