Přehled o publikaci
2018
Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání
BENEŠ, MilanBasic information
Original name
Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání
Name in Czech
Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání
Name (in English)
Study of andragogy and professionalization possibilities of andragogical professions
Authors
BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte. Zborník vedeckých štúdií. p. 92-103, 12 pp. 2018
Publisher
VŠEMVS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/18:00000010
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-89654-40-6
Keywords (in Czech)
Andragogické studium; andragogické profese; profesionalizace andragogických povolání; andragogická etika
Keywords in English
Adult education study; andragogical profession; andragogical ethics; professionalization of andragogical professions
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 28/10/2018 11:18, Milan Beneš
V originále
Cílem příspěvku je posoudit přínos vysokoškolského studia andragogiky k profesionalizaci andragogických povolání. Vycházíme z rešerše koncepcí studia andragogiky v zemích Evropské unie, především v sousedních a německy mluvících. Získané poznatky byly konfrontovány s profesními teoriemi. Ukazuje se, že využití nových forem studia je možným výrazným příspěvkem k profesionalizaci.
In English
The study aim to assess the contribution of university study of adult education to the professionalization of andragogical professions. It has come out from the background research of adult education study in European Union member states. The obtained knowledge were confronted with the theories of profession. It was shown that the utilisation of new forms of adult education study is a possible significant contribution to the professionalization.