D 2018

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

BENEŠ, Milan

Basic information

Original name

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

Name in Czech

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

Name (in English)

Study of andragogy and professionalization possibilities of andragogical professions

Authors

BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte. Zborník vedeckých štúdií. p. 92-103, 12 pp. 2018

Publisher

VŠEMVS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/18:00000010

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-89654-40-6

Keywords (in Czech)

Andragogické studium; andragogické profese; profesionalizace andragogických povolání; andragogická etika

Keywords in English

Adult education study; andragogical profession; andragogical ethics; professionalization of andragogical professions

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 28/10/2018 11:18, Milan Beneš

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je posoudit přínos vysokoškolského studia andragogiky k profesionalizaci andragogických povolání. Vycházíme z rešerše koncepcí studia andragogiky v zemích Evropské unie, především v sousedních a německy mluvících. Získané poznatky byly konfrontovány s profesními teoriemi. Ukazuje se, že využití nových forem studia je možným výrazným příspěvkem k profesionalizaci.

In English

The study aim to assess the contribution of university study of adult education to the professionalization of andragogical professions. It has come out from the background research of adult education study in European Union member states. The obtained knowledge were confronted with the theories of profession. It was shown that the utilisation of new forms of adult education study is a possible significant contribution to the professionalization.