D 2017

Teorie celoživotního učení

DEMJANENKO, Milan

Basic information

Original name

Teorie celoživotního učení

Name in Czech

Teorie celoživotního učení

Name (in English)

The theory of lifelong learning

Authors

DEMJANENKO, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2017, p. 137-144, 8 pp. 2017

Publisher

Akropolis

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/17:00000008

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-7470-172-6

Keywords (in Czech)

celoživotní učení; koncepce celoživotního učení; sebeřízené učení; teorie celoživotního učení

Keywords in English

lifelong learning; the concept of lifelong learning; self-directed learning; the theory of lifelong learning

Tags

Reviewed
Changed: 23/10/2018 10:39, Milan Demjanenko

Abstract

V originále

Celoživotní učení a vzdělávání zahrnuje učební aktivity v průběhu celého života, od dětského věku po věk seniorský. Zároveň se jedná o učení v celé šíři života, formální, neformální i informální. S celoživotním učením je v současnosti většina z nás konfrontována téměř denně. Dnešní realizační strategie ovlivňují život každého jednotlivce, práci vzdělávacích institucí, pojetí sociální a vzdělávací politiky. Je zřejmé, že příspěvek nemůže obsáhnout veškeré aspekty této tematiky. Zaměřuje se proto především na otázky související se vzděláváním dospělých.

In English

Lifelong learning and education include learning activities throughout life, from childhood to seniority. It is also a learning Lifewide, formal, non-formal and informal. With lifelong learning is now most of us are confronted almost daily. Today's implementation strategies influence the life of each individual, the work of educational institutions, the concept of social and educational policy. It is clear that the contribution can not cover all aspects of the issue. It therefore focuses mainly on issues related to adult education.