2017
Teorie celoživotního učení
DEMJANENKO, MilanBasic information
Original name
Teorie celoživotního učení
Name in Czech
Teorie celoživotního učení
Name (in English)
The theory of lifelong learning
Authors
DEMJANENKO, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2017, p. 137-144, 8 pp. 2017
Publisher
Akropolis
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/17:00000008
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-7470-172-6
Keywords (in Czech)
celoživotní učení; koncepce celoživotního učení; sebeřízené učení; teorie celoživotního učení
Keywords in English
lifelong learning; the concept of lifelong learning; self-directed learning; the theory of lifelong learning
Tags
Reviewed
Changed: 23/10/2018 10:39, Milan Demjanenko
V originále
Celoživotní učení a vzdělávání zahrnuje učební aktivity v průběhu celého života, od dětského věku po věk seniorský. Zároveň se jedná o učení v celé šíři života, formální, neformální i informální. S celoživotním učením je v současnosti většina z nás konfrontována téměř denně. Dnešní realizační strategie ovlivňují život každého jednotlivce, práci vzdělávacích institucí, pojetí sociální a vzdělávací politiky. Je zřejmé, že příspěvek nemůže obsáhnout veškeré aspekty této tematiky. Zaměřuje se proto především na otázky související se vzděláváním dospělých.
In English
Lifelong learning and education include learning activities throughout life, from childhood to seniority. It is also a learning Lifewide, formal, non-formal and informal. With lifelong learning is now most of us are confronted almost daily. Today's implementation strategies influence the life of each individual, the work of educational institutions, the concept of social and educational policy. It is clear that the contribution can not cover all aspects of the issue. It therefore focuses mainly on issues related to adult education.