Přehled o publikaci
	
		
		
		2018
			
	    
	
	
    Další vzdělávání pedagogických pracovníků - projekt Zdraví a dopravní výchova
DEMJANENKO, MilanBasic information
Original name
Další vzdělávání pedagogických pracovníků - projekt Zdraví a dopravní výchova
	Name in Czech
Další vzdělávání pedagogických pracovníků - projekt Zdraví a dopravní výchova
	Name (in English)
Further education of pedagogical staff - project Health and traffic education
		Authors
DEMJANENKO, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte, p. 241-247, 7 pp. 2018
			Publisher
Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		Country of publisher
Slovakia
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
printed version "print"
		RIV identification code
RIV/46358978:_____/18:00000007
		Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			ISBN
978-80-89654-40-6
		Keywords (in Czech)
dopravní výchova; zážitková pedagogika; zdravý životní styl
		Keywords in English
traffic education; experience pedagogy; healthy lifestyle
		Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 23/10/2018 10:17, Milan Demjanenko
				
		In the original language
Příspěvek seznámí čtenáře s projektem Vzdělávání a podpora základních škol v oblasti zdravého životního stylu a dopravní výchovy, jehož realizátorem bylo krajské pracoviště pro Prahu a Střední Čechy Národního institutu pro další vzdělávání. Účelem projektu byla aktualizace a zpracování oblastí a postupů výuky výchovy ke zdraví a dopravní výchovy formou zážitkových lekcí včetně tvorby a pilotního ověření vzdělávacích programů v oblasti zdravého životního stylu, k bezpečnosti a ohleduplnému chování v oblasti silničního provozu pro žáky a učitele základních škol ve Středočeském kraji. Projekt vedl k navázání a udržování uspokojivých vztahů, k tvořivému řešení problémů, uvážlivému rozhodování, sebeovládání a formulaci názorů a postojů cílových skupin. Hlavním programem projektu bylo zážitkové vyučování a moderní zábavné metody práce s pedagogy, následně se žáky. Vznikly nové didaktické materiály a výukové objekty, na krajském pracovišti Národního institutu pro další vzdělávání se vytvořilo poradenské a konzultační zázemí pro základní školy. Realizovaly se vzájemné návštěvy na školách, předávání zkušeností, příklady dobré praxe, individuální konzultace a ukázkové hodiny přímo ve třídách s pedagogy a se žáky.
				In English
The contribution will inform the reader about the project Education and Support of Primary Schools in the Field of Healthy Lifestyle and Traffic Education, which was implemented by the regional workplace for Prague and Central Bohemia of the National Institute for Further Education. The purpose of the project was updating and elaborate the areas and practices education of the health education and the traffic education in the form of experience lessons, including the creation and pilot verification of educational programs in the field of healthy lifestyle, safety and respectful behavior in the field of traffic for pupils and teachers of elementary schools in the Central Bohemia Region. The project led to establishing and maintaining satisfactory relationships, creative problem solving, prudent decision making, self-control, and the formulation of opinions and attitudes of target groups. The main program of the project was experiential teaching and modern entertainment methods of working with teachers, and subsequently pupils. New didactic materials and teaching facilities were created and counseling and consulting facilities for elementary schools were created at the regional workplace of the National Institute for Further Education. They were implemented mutual visits in schools, transfer of experience, examples of good practice, individual consultations and demonstration classes took place directly in classes with teachers and pupils.