ADAMCZYK, Roman. Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění (Language competences of educators and areas of their application). In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti s názvem Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění
Name in Czech Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění
Name (in English) Language competences of educators and areas of their application
Authors ADAMCZYK, Roman.
Edition Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti s názvem Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Web konference.
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech) pedagogický pracovník; jazyková kompetence; komunikační dovednosti
Keywords in English educator; language competence; communication skills
Changed by Changed by: Roman Adamczyk, učo 2012. Changed: 15/6/2018 16:18.
Abstract
Jazykové kompetence vyučujících na všech stupních škol tvoří nedílnou součást moderní profesní pedagogické činnosti a jsou historicky zakotveny v české i zahraniční lingvistické a lingvodidaktické tradici. Tvoří podmnožinu sady obecných a ´měkkých´ dovedností v oblasti komunikace a efektivní nástroj poznání v tom smyslu, že zpřístupňují cizojazyčné zdroje v knihovnách, databázích a na celé široké platformě internetu a umožňují komunikaci v interaktivním sociálním prostředí konferencí či v jiných odborných kontextech. Příspěvek se zaměřuje zejména na jazykové kompetence učitelů nejazykových předmětů jako součást jejich profesní připravenosti a na sféry uplatnění těchto kompetencí v oblasti produktivních i receptivních dovedností, které tradičně zahrnují mluvení, psaní, poslech, čtení a překlad. Sbližováním jazykové a nejazykové výuky vznikly nové didaktické přístupy, které dále podtrhují význam a potenciál jazykové kompetence pedagoga v jeho profesní činnosti.
Abstract (in Czech)
Jazykové kompetence vyučujících na všech stupních škol tvoří nedílnou součást moderní profesní pedagogické činnosti a jsou historicky zakotveny v české i zahraniční lingvistické a lingvodidaktické tradici. Tvoří podmnožinu sady obecných a ´měkkých´ dovedností v oblasti komunikace a efektivní nástroj poznání v tom smyslu, že zpřístupňují cizojazyčné zdroje v knihovnách, databázích a na celé široké platformě internetu a umožňují komunikaci v interaktivním sociálním prostředí konferencí či v jiných odborných kontextech. Příspěvek se zaměřuje zejména na jazykové kompetence učitelů nejazykových předmětů jako součást jejich profesní připravenosti a na sféry uplatnění těchto kompetencí v oblasti produktivních i receptivních dovedností, které tradičně zahrnují mluvení, psaní, poslech, čtení a překlad. Sbližováním jazykové a nejazykové výuky vznikly nové didaktické přístupy, které dále podtrhují význam a potenciál jazykové kompetence pedagoga v jeho profesní činnosti.
Abstract (in English)
Language competences of educators at all levels of schooling constitute an integral part of contemporary pedagogical activity, being historically embedded in both Czech and foreign linguistic and language teaching traditions. The latter competences form a subset of general and ´soft´ skills in the area of communication and an effective tool of knowledge acquisition, enabling access to foreign language resources in libraries, databases and the whole of the internet platform, as well as communication in interactive social settings of conferences and other professional contexts. The article primarily focuses on language competences of non-language teachers as part of their professional erudition and on the areas of application of both productive and receptive skills, including speaking, writing, listening, reading and translation. Convergence of language teaching and content subjects resulted in the emergence of new didactic approaches that further underscore the importance and potential of language competence in the professional activity of teachers.
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 23:27