KALEJA, Martin a Marek CETKOVSKÝ. How to Interconnect Research and Development in Educational Practice. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, roč. 3, č. 1, s. 65-67. ISSN 2464-5877. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to Interconnect Research and Development in Educational Practice
Autoři KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek CETKOVSKÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Social Pathology and Prevention, Opava, Fakulta veřejných politik, 2017, 2464-5877.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50400 5.4 Sociology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/47813059:19510/17:A0000080
Organizace Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
Klíčová slova anglicky research; education; interconnection
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Martin Kaleja, učo 2117. Změněno: 10. 4. 2018 10:49.
Anotace
Experts from the Faculty of Public Policies of the Silesian University in Opava, as an implementation team conducted a sociological monitoring of education of preschool children and pupils of compulsory school education in the context of the whole of Czech Republic in the period from June 2014 to September 2015. They implement a research contract where the contracting authority was the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic. The research goal had three basic research planes. The first one involved the implementation of research in the field of literacy among pupils of 3rd and 4th grade at primary schools of all types. The second research plane focused on the readiness of teachers to educate all groups of pupils, and the third dealt with an analysis of educational systems in two selected cities – Sokolov and Krnov.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 02:16