VANÍČEK, Jiří and Monika HIENLOVÁ. Nová organizace a řízení cestovního ruchu v Jihočeském kraji (The new organization and management of tourism in the South Bohemia Region). Online. In RNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu. 1st ed. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, p. 390-396. ISBN 978-80-88064-30-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nová organizace a řízení cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Name in Czech Nová organizace a řízení cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Name (in English) The new organization and management of tourism in the South Bohemia Region
Authors VANÍČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika HIENLOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, p. 390-396, 7 pp. 2017.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Konferenční sborník
RIV identification code RIV/47813059:19240/17:A0000182
Organization Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-88064-30-5
Keywords (in Czech) destinační management; Jihočeská centrála cestovního ruchu; Jihočeský kraj; stakeholders, oblast cestovního ruchu
Keywords in English destination management; South Bohemia Headquarter of Tourism; South Bohemia Region; stakeholders;tourist area
Tags ULGAT
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Janík, učo 1430. Changed: 2/4/2018 09:39.
Abstract
Článek shrnuje poznatky z nové organizace a řízení cestovního ruchu v Jihočeském kraji. Jeho tvorba vycházela z Koncepce rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji 2015 -2020. Tvorba turistických regionů a jejich destinačního managementu vychází důsledně z iniciativy stakeholderů v dané oblasti. Jejich činnost je financována podle principu adicionality. Tedy finanční podpora z rozpočtu kraje musí být vždy doplněna o vlastní prostředky získané managementem destinace a to v poměru 1:1. Navíc kraj finančně podporuje mzdy destinačního managementu.
Abstract (in English)
This article summarizes findings of a new organization and management of tourism in the South Bohemian Region. Its creation was based on the Concept of tourism development in the South Bohemia Region, 2015 -2020. The launching of tourist regions and their destination management is strictly based on the initiative of the stakeholders in the area. Their activities are financed according to the principle of adicionality. Thus, financial support from the regional budget must always be complemented by private funds obtained destination management in the ratio of 1:1. Additionally region financially supports the wages of destination management.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/5/2024 19:09