Přehled o publikaci
	
		
		
		2016
			
	    
	
	
    Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
ZORKOVÁ, Dagmar and Jana STUCHLÍKOVÁBasic information
Original name
Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
	Name in Czech
Výzkum názorů vystavovatelů na problematiku výstavnictví v cestovním ruchu
	Name (in English)
Research of exhibitors´ opinion on the issue of exhibitions in tourism
		Authors
ZORKOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana STUCHLÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
			Edition
 1. vyd. Karviná, : 5. Mezinárodní vědecká konference, Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. p. 278 - 279, 11 pp. 2016
			Publisher
Slezská univerzita v Opavě
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50901 Other social sciences
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		References:
RIV identification code
RIV/47813059:19240/16:A0000174
		Organization
Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository
			ISBN
978-80-7510-203-4
		Keywords (in Czech)
cestovní ruch; veletrhy; výstavy; vystavovatelé; výzkum
		Keywords in English
tourism;  traid fairs;  exhibitions; exhibitors; research
		Tags
Tags
Reviewed
		
				
				Changed: 29/3/2018 10:23, Ing. Petr Janík
				
		In the original language
Příspěvek se zabývá problematikou výstavnictví v cestovním ruchu. Teoretická část obsahuje stručný přehled historického vývoje veletrhů a výstav, typologii, funkce a cíle výstavních akcí, vyhodnocení efektivity veletrhu pro vystavovatele. Cílem analytické části je deskripce postojů vystavovatelů, konkrétně způsobu rozhodování a vyhodnocení efektu účasti na výstavě či veletrhu.
				In English
The paper deals with exhibitions in tourism. Theoretical part contains a brief historical overview of exhibitins fairs its main function; types and targets; as well as evaluation of exhibitions's effectiveness for exibitors and mainly their approach to exibitions in tourism. The aim of the analytical part is to describe the attitudes of exhibitors, namely their decision making methods and the evaluation of the effect of participation in the exhibition or fair.