V originále
Heslo vysvětluje klíčové systémové prvky zaměstnávatelské andragogiky - management, dospělý účastník edukačního procesu, jeho cíle, obsah, formy, metody, principy a podpůrné materiální a ekonomické prostředky a technologie. Rozebírá androdidaktickou podstatu souboru zmíněných prvků, které podmiňují finální efekt edukačního procesu. Obsahuje i stručný exkurz do progresivních interních edukačních systémů firem jako IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz, naplňujících princip systémovosti - v pojetí tvůrce teorie systémů Ludviga von Bertalanfyho. Z hlediska optimalizace a efektivnosti nastoluje řešení několika otázek, jako je exaktní stanovení učiva, včetně jeho prověření, zda je v souladu s vědeckým poznáním a praxí, výběr a uspořádání učiva na základní a doplňkové, statické a dynamizující, vztah učiva a principů a neustálá modernizace, aktualizace, adaptabilita na změny a pod.
In English
Encyclopedic entry explains the key elements of occupational andragogy such as management, adult learner, aims, subject, forms, methods, principles and supporting materiál and economical devices and technologies. It analyzes andro-didactic substance of this systém which determines final effect of educational process. Entry contains also short description of progressive educational systems realized by companies as IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz based on principles of system theory created by Ludwig von Bertalanfy. From the point of view of optimalization and effectivity, it sets out possible answers to some questions, such as how to assign the exact content of curriculum, including assesment if it is concord with scientific knowledge and praxis, as well as the questions about selection and organization of learning content and its differentation to basic and complementary, static and dynamic, the relationship of curricula and principles of teaching and learning, needs of modernization and adaptability to changes etc.