2015
Zamestnávateľská andragogika
KALNICKÝ, JurajZákladní údaje
Originální název
Zamestnávateľská andragogika
Název česky
Zaměstanavatelská andragogika
Název anglicky
Occupational andragogy (adult education)
Autoři
KALNICKÝ, Juraj (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st. ed. Bratislava, Slovenská encyklopédia edukológie, od s. 1081 - 1086, 6 s. 2015
Nakladatel
Univerzita Komenského Bratislava
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/15:A0000019
Organizace
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
ISBN
978-80-223-3747-2
Klíčová slova anglicky
system aspects; management; adult learner; aims; andro-didactic substance of educational system; progresive educational systems at companies
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 16:47, Juraj Kalnický
V originále
Heslo vysvětluje klíčové systémové prvky zaměstnávatelské andragogiky - management, dospělý účastník edukačního procesu, jeho cíle, obsah, formy, metody, principy a podpůrné materiální a ekonomické prostředky a technologie. Rozebírá androdidaktickou podstatu souboru zmíněných prvků, které podmiňují finální efekt edukačního procesu. Obsahuje i stručný exkurz do progresivních interních edukačních systémů firem jako IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz, naplňujících princip systémovosti - v pojetí tvůrce teorie systémů Ludviga von Bertalanfyho. Z hlediska optimalizace a efektivnosti nastoluje řešení několika otázek, jako je exaktní stanovení učiva, včetně jeho prověření, zda je v souladu s vědeckým poznáním a praxí, výběr a uspořádání učiva na základní a doplňkové, statické a dynamizující, vztah učiva a principů a neustálá modernizace, aktualizace, adaptabilita na změny a pod.
Anglicky
Encyclopedic entry explains the key elements of occupational andragogy such as management, adult learner, aims, subject, forms, methods, principles and supporting materiál and economical devices and technologies. It analyzes andro-didactic substance of this systém which determines final effect of educational process. Entry contains also short description of progressive educational systems realized by companies as IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz based on principles of system theory created by Ludwig von Bertalanfy. From the point of view of optimalization and effectivity, it sets out possible answers to some questions, such as how to assign the exact content of curriculum, including assesment if it is concord with scientific knowledge and praxis, as well as the questions about selection and organization of learning content and its differentation to basic and complementary, static and dynamic, the relationship of curricula and principles of teaching and learning, needs of modernization and adaptability to changes etc.