C 2015

Zamestnávateľská andragogika

KALNICKÝ, Juraj

Základní údaje

Originální název

Zamestnávateľská andragogika

Název česky

Zaměstanavatelská andragogika

Název anglicky

Occupational andragogy (adult education)

Autoři

KALNICKÝ, Juraj (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st. ed. Bratislava, Slovenská encyklopédia edukológie, od s. 1081 - 1086, 6 s. 2015

Nakladatel

Univerzita Komenského Bratislava

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/15:A0000019

Organizace

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

ISBN

978-80-223-3747-2

Klíčová slova anglicky

system aspects; management; adult learner; aims; andro-didactic substance of educational system; progresive educational systems at companies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 16:47, Juraj Kalnický

Anotace

V originále

Heslo vysvětluje klíčové systémové prvky zaměstnávatelské andragogiky - management, dospělý účastník edukačního procesu, jeho cíle, obsah, formy, metody, principy a podpůrné materiální a ekonomické prostředky a technologie. Rozebírá androdidaktickou podstatu souboru zmíněných prvků, které podmiňují finální efekt edukačního procesu. Obsahuje i stručný exkurz do progresivních interních edukačních systémů firem jako IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz, naplňujících princip systémovosti - v pojetí tvůrce teorie systémů Ludviga von Bertalanfyho. Z hlediska optimalizace a efektivnosti nastoluje řešení několika otázek, jako je exaktní stanovení učiva, včetně jeho prověření, zda je v souladu s vědeckým poznáním a praxí, výběr a uspořádání učiva na základní a doplňkové, statické a dynamizující, vztah učiva a principů a neustálá modernizace, aktualizace, adaptabilita na změny a pod.

Anglicky

Encyclopedic entry explains the key elements of occupational andragogy such as management, adult learner, aims, subject, forms, methods, principles and supporting materiál and economical devices and technologies. It analyzes andro-didactic substance of this systém which determines final effect of educational process. Entry contains also short description of progressive educational systems realized by companies as IBM, Motorola, General Electric, Lufthansa, Daimler-Benz based on principles of system theory created by Ludwig von Bertalanfy. From the point of view of optimalization and effectivity, it sets out possible answers to some questions, such as how to assign the exact content of curriculum, including assesment if it is concord with scientific knowledge and praxis, as well as the questions about selection and organization of learning content and its differentation to basic and complementary, static and dynamic, the relationship of curricula and principles of teaching and learning, needs of modernization and adaptability to changes etc.