2015
Predzamestnanecká a zamestnanecká edukológia
KALNICKÝ, JurajZákladní údaje
Originální název
Predzamestnanecká a zamestnanecká edukológia
Název česky
Předzaměstnanecká a zaměstnanecká edukologie
Název anglicky
Pre-occupational and Occupational educology
Autoři
KALNICKÝ, Juraj (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st. ed. Bratislava, Slovenská encyklopédia edukológie, od s. 1072 - 1074, 3 s. 2015
Nakladatel
Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/15:A0000016
Organizace
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
ISBN
978-80-223-3747-2
Klíčová slova anglicky
pre-occupational edukology; occupational edukology; intentional education; incidental education; institutional education; acculturalization; demands for fulfilment of educational requirements
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 16:54, Juraj Kalnický
V originále
Heslo vysvětluje pojem - v širším pojetí: jako zkoumání celého edukačního působení na jedince, tak cíleného - záměrného, jakož i mimovolného - incidentního a to od jeho narození až po jeho setrvání v pracovním zařazení (výkon) v zaměstnání. spadá sem i rodinná výchova v předškolním věku, instuitucionální výchova - její všechny stupně, přičemž jde o socializaci, personalizaci a akulturaci. V užším pojetí představuje soubor edukačních a souvisejících blízkých disciplín zkoumajících jedince ve výchovně-vzdělávacím procesu před nástupem do zaměstnání a v zaměstnání. U obou konceptů jde zejména o zkoumání vztahů mezi úrovní rozumov, psychické a fyzické vyspělosti v jistém věku a náročnosti na zvládnutí konkretizovaných edukačních požadavků.
Anglicky
Encyclopedic entry explain the terms Pre-occupational and occupational educology in broader sense as investigation of entire educational influence on the individual, intentional as well as incidental, carried out from his/her birth up to his/her remaining in the work-place. It contains education in family in pre-school age, institutional education in all its steps, concertrating on socialization, individualization and acculturalization. In narrower sense, both concepts represent the complex of educational and other close disciplines - the first one exploring an individual in educational proces before ebntering the work-place and second one during his/her work proces. Both concepts analyze relationship between mental and physical level in particular age, and the demands for fulfilment of educational requirement.