C 2015

Predzamestnanecká a zamestnanecká edukológia

KALNICKÝ, Juraj

Základní údaje

Originální název

Predzamestnanecká a zamestnanecká edukológia

Název česky

Předzaměstnanecká a zaměstnanecká edukologie

Název anglicky

Pre-occupational and Occupational educology

Autoři

KALNICKÝ, Juraj (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st. ed. Bratislava, Slovenská encyklopédia edukológie, od s. 1072 - 1074, 3 s. 2015

Nakladatel

Vydavateľstvo Univerzity Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/15:A0000016

Organizace

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

ISBN

978-80-223-3747-2

Klíčová slova anglicky

pre-occupational edukology; occupational edukology; intentional education; incidental education; institutional education; acculturalization; demands for fulfilment of educational requirements

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 16:54, Juraj Kalnický

Anotace

V originále

Heslo vysvětluje pojem - v širším pojetí: jako zkoumání celého edukačního působení na jedince, tak cíleného - záměrného, jakož i mimovolného - incidentního a to od jeho narození až po jeho setrvání v pracovním zařazení (výkon) v zaměstnání. spadá sem i rodinná výchova v předškolním věku, instuitucionální výchova - její všechny stupně, přičemž jde o socializaci, personalizaci a akulturaci. V užším pojetí představuje soubor edukačních a souvisejících blízkých disciplín zkoumajících jedince ve výchovně-vzdělávacím procesu před nástupem do zaměstnání a v zaměstnání. U obou konceptů jde zejména o zkoumání vztahů mezi úrovní rozumov, psychické a fyzické vyspělosti v jistém věku a náročnosti na zvládnutí konkretizovaných edukačních požadavků.

Anglicky

Encyclopedic entry explain the terms Pre-occupational and occupational educology in broader sense as investigation of entire educational influence on the individual, intentional as well as incidental, carried out from his/her birth up to his/her remaining in the work-place. It contains education in family in pre-school age, institutional education in all its steps, concertrating on socialization, individualization and acculturalization. In narrower sense, both concepts represent the complex of educational and other close disciplines - the first one exploring an individual in educational proces before ebntering the work-place and second one during his/her work proces. Both concepts analyze relationship between mental and physical level in particular age, and the demands for fulfilment of educational requirement.