D 2017

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

JANÍK, Petr

Basic information

Original name

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

Name in Czech

Kam se vydat na dovolenou? Využití multi-agentního modelování při výběru destinace

Name (in English)

Where to go on vacation? Use multi-agent modeling to tourist decision-making process

Authors

JANÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Jihlava, Sborník příspěvků 12. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu, p. 144-153, 10 pp. 2017

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/17:A0000104

Organization

Filozoficko-přírodovědecká fakulta – Slezská univerzita v Opavě – Repository

ISBN

978-80-88064-30-5

Keywords (in Czech)

Cestovní ruch; Push a Pull faktory; Multi-agentní modelování; Poptávka v cestovním ruchu; Proces rozhodování

Keywords in English

Tourism; Push and Pull Factors; Multi-agent modeling; Demand in tourism; Decision-making process

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2019 20:41, Ing. Petr Janík

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá způsobem, jakým si účastníci cestovního ruchu vybírají cíl turistické cesty. V článku je popsáno základní teoretické vymezení problematiky formování poptávky v cestovním ruchu a faktorů, které mají vliv na výběr destinace. Důraz je kladen na problematiku motivace k výběru destinace a vliv faktorů přitahování a vytlačování (push/pull), tak jak je popisuje současná odborná literatura. Na základě teoretického konceptu je navržen model rozhodování účastníka cestovního ruchu. Model je implementován s využitím multi-agentního přístupu k modelování v modelovacím nástroji NetLogo 6.0.

In English

The paper deals with the way in which participants are selected destination.. The paper describes the basic theoretical definition of demand formation in tourism and the factors that influence the choice of destination. Emphasis is placed on the issue of motivation for choosing a destination and push/pull factors (push / pull), as it describes the current literature. On the theoretical concept is designed a model of tourist decision. The model is implemented using multi-agent approach to modeling in NetLogo 6.0 software.