Přehled o publikaci
2016
The Crisis of Effectiveness of Education in the Postmodern Age
PODZIMEK, MichalZákladní údaje
Originální název
The Crisis of Effectiveness of Education in the Postmodern Age
Název česky
Krize efektivnosti vzdělávání v postmoderním věku
Autoři
PODZIMEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Sofia, SGEM 2016, BK 1: PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY, SOCIOLOGY AND HEALTHCARE, EDUCATION CONFERENCE PROCEEDINGS, VOL III, od s. 1069-1074, 6 s. International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts, 2016
Nakladatel
STEF92 TECHNOLOGY LTD, 1 ANDREY LYAPCHEV BLVD, SOFIA, 1797, BULGARIA
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Bulharsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-619-7105-72-8
UT WoS
000395722500140
Klíčová slova česky
postmoderna; krize; výchova; didaktika; smysl života
Klíčová slova anglicky
postmodernity; crisis; education; didactics; meaning of life
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2018 15:30, Michal Podzimek
V originále
This paper examines the crisis of the meaning of life (Frankl's „existential vacuum“) in the contemporary society with regard to quality of education. The existential vacuum, or the loss of general purpose, is discussed here as an absence, which is an expression derived from the Latin noun absentia. The term is generally used to describe physical absence (pupils, students, means, finances etc.) and often only refers to a specific kind of absence in the educational process. The morphological analysis of the Latin word comes from the verb “sisto,” indicating that some basic condition must be established in the first place, and then removed. Absence therefore implies on the first level a positive meaning for the explanation of the phenomenon of “absence”. The paper investigates the cause of the absence of purpose that gave rise to the modern secularized lonely man in the world, and hence also to the original crisis of education in the postmodern age.
Česky
Příspěvek se zabývá krizí životního smyslu (Franklovo "existenciální vakuum") v současné společnosti s ohledem na kvalitu vzdělávání. Existenciální vakuum neboli ztráta celkového smyslu je zde představena jakožto absence, což je termín odvozený z latinského substantiva pro nepřítomnost. Termín je obecně používán ve vztahu k fyzické nepřítomnosti (žáci, studenti, finance atd.) a vztahuje se často pouze k určitému druhu neúčasti ve vzdělávacím procesu. Morfologická analýza z latinského slova absence však pochází ze slovesa "ab-sisto", což znamená, že v ději chybí nějaká základní podmínka. Absence tedy znamená odstoupení od nějaké důležité „zřízenosti“ – postoje či principu. Příspěvek proto zkoumá příčinu absence smyslu, která zavedla moderního sekularizovaného člověka osamělosti a tudíž i do krize vzdělávání v postmoderní době.