DEMJANENKO, Milan. Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí (SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION). In Miroslav Krystoň, Soňa Kariková (Eds.). Andragogika teoretické a sociálne kontexty. prvé. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum. p. 191-206. ISBN 978-80-557-1310-6. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Name in Czech Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Name (in English) SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION
Authors DEMJANENKO, Milan.
Edition prvé. Banská Bystrica, Andragogika teoretické a sociálne kontexty, p. 191-206, 16 pp. 2017.
Publisher Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-557-1310-6
Keywords (in Czech) komunitní práce;pozorování;práce se skupinou;případová studie;psychodiagnostika;rozhovor
Keywords in English case study;community work;interview;observation;psychodiagnostics;working with a group
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 22/4/2022 11:04.
Abstract
V pedagogice (resp. didaktice) je členění metod, forem a technik výuky vcelku přehledné. Trochu jiná situace je v tomto ohledu v psychologii a v sociální práci. V odkazech některých především na praxi orientovaných autorů tyto pojmy splývají a čtenář může mít s pochopením co je metoda a co technika problém. Je to možná zapříčiněno právě tím, že v případě prakticky zaměřených odborných textů se potřeba striktního vymezení metod, forem a technik více méně vytrácí. V příspěvku se pokusíme o sumarizaci poznatků a vytvoření konceptu vybraných sociálně andragogických intervencí.
Abstract (in English)
In the Education (resp. Didactic) Breakdown of methods and techniques of teaching is quite clear. In this regard, a little different situation is in psychology and social work. In particular, some references to the practice-oriented authors of these concepts coincide and the reader can have problem with understanding what is the process and what is the technology. It is perhaps precisely due to the fact that in the case of practically oriented scientific texts, the need for a strict definition of methods and techniques is more or less disappearing. In this paper we attempt to summarize the findings and to establish the concept of selected socio-andragogical interventions.
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 19:15