Přehled o publikaci
2017
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
DEMJANENKO, MilanBasic information
Original name
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Name in Czech
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Name (in English)
SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION
Authors
DEMJANENKO, Milan
Edition
prvé. Banská Bystrica, Andragogika teoretické a sociálne kontexty, p. 191-206, 16 pp. 2017
Publisher
Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-557-1310-6
Keywords (in Czech)
komunitní práce;pozorování;práce se skupinou;případová studie;psychodiagnostika;rozhovor
Keywords in English
case study;community work;interview;observation;psychodiagnostics;working with a group
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 22/4/2022 11:04, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
V pedagogice (resp. didaktice) je členění metod, forem a technik výuky vcelku přehledné. Trochu jiná situace je v tomto ohledu v psychologii a v sociální práci. V odkazech některých především na praxi orientovaných autorů tyto pojmy splývají a čtenář může mít s pochopením co je metoda a co technika problém. Je to možná zapříčiněno právě tím, že v případě prakticky zaměřených odborných textů se potřeba striktního vymezení metod, forem a technik více méně vytrácí. V příspěvku se pokusíme o sumarizaci poznatků a vytvoření konceptu vybraných sociálně andragogických intervencí.
In English
In the Education (resp. Didactic) Breakdown of methods and techniques of teaching is quite clear. In this regard, a little different situation is in psychology and social work. In particular, some references to the practice-oriented authors of these concepts coincide and the reader can have problem with understanding what is the process and what is the technology. It is perhaps precisely due to the fact that in the case of practically oriented scientific texts, the need for a strict definition of methods and techniques is more or less disappearing. In this paper we attempt to summarize the findings and to establish the concept of selected socio-andragogical interventions.