D 2017

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

DEMJANENKO, Milan

Basic information

Original name

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

Name in Czech

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

Name (in English)

SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION

Authors

DEMJANENKO, Milan

Edition

prvé. Banská Bystrica, Andragogika teoretické a sociálne kontexty, p. 191-206, 16 pp. 2017

Publisher

Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-557-1310-6

Keywords (in Czech)

komunitní práce;pozorování;práce se skupinou;případová studie;psychodiagnostika;rozhovor

Keywords in English

case study;community work;interview;observation;psychodiagnostics;working with a group

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 22/4/2022 11:04, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

V pedagogice (resp. didaktice) je členění metod, forem a technik výuky vcelku přehledné. Trochu jiná situace je v tomto ohledu v psychologii a v sociální práci. V odkazech některých především na praxi orientovaných autorů tyto pojmy splývají a čtenář může mít s pochopením co je metoda a co technika problém. Je to možná zapříčiněno právě tím, že v případě prakticky zaměřených odborných textů se potřeba striktního vymezení metod, forem a technik více méně vytrácí. V příspěvku se pokusíme o sumarizaci poznatků a vytvoření konceptu vybraných sociálně andragogických intervencí.

In English

In the Education (resp. Didactic) Breakdown of methods and techniques of teaching is quite clear. In this regard, a little different situation is in psychology and social work. In particular, some references to the practice-oriented authors of these concepts coincide and the reader can have problem with understanding what is the process and what is the technology. It is perhaps precisely due to the fact that in the case of practically oriented scientific texts, the need for a strict definition of methods and techniques is more or less disappearing. In this paper we attempt to summarize the findings and to establish the concept of selected socio-andragogical interventions.