Přehled o publikaci
2017
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
DEMJANENKO, MilanZákladní údaje
Originální název
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Název česky
Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí
Název anglicky
SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION
Autoři
DEMJANENKO, Milan
Vydání
prvé. Banská Bystrica, Andragogika teoretické a sociálne kontexty, od s. 191-206, 16 s. 2017
Nakladatel
Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1310-6
Klíčová slova česky
komunitní práce;pozorování;práce se skupinou;případová studie;psychodiagnostika;rozhovor
Klíčová slova anglicky
case study;community work;interview;observation;psychodiagnostics;working with a group
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2022 11:04, Ing. Kateřina Lendrová
V originále
V pedagogice (resp. didaktice) je členění metod, forem a technik výuky vcelku přehledné. Trochu jiná situace je v tomto ohledu v psychologii a v sociální práci. V odkazech některých především na praxi orientovaných autorů tyto pojmy splývají a čtenář může mít s pochopením co je metoda a co technika problém. Je to možná zapříčiněno právě tím, že v případě prakticky zaměřených odborných textů se potřeba striktního vymezení metod, forem a technik více méně vytrácí. V příspěvku se pokusíme o sumarizaci poznatků a vytvoření konceptu vybraných sociálně andragogických intervencí.
Anglicky
In the Education (resp. Didactic) Breakdown of methods and techniques of teaching is quite clear. In this regard, a little different situation is in psychology and social work. In particular, some references to the practice-oriented authors of these concepts coincide and the reader can have problem with understanding what is the process and what is the technology. It is perhaps precisely due to the fact that in the case of practically oriented scientific texts, the need for a strict definition of methods and techniques is more or less disappearing. In this paper we attempt to summarize the findings and to establish the concept of selected socio-andragogical interventions.