D 2017

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

DEMJANENKO, Milan

Základní údaje

Originální název

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

Název česky

Vybrané metody, formy a techniky sociálně andragogických intervencí

Název anglicky

SELECTED METHODS, FORMS AND TECHNIQUES OF SOCIAL ANDRAGOGICAL INTERVENTION

Autoři

DEMJANENKO, Milan

Vydání

prvé. Banská Bystrica, Andragogika teoretické a sociálne kontexty, od s. 191-206, 16 s. 2017

Nakladatel

Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici – Belianum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1310-6

Klíčová slova česky

komunitní práce;pozorování;práce se skupinou;případová studie;psychodiagnostika;rozhovor

Klíčová slova anglicky

case study;community work;interview;observation;psychodiagnostics;working with a group

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2022 11:04, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

V pedagogice (resp. didaktice) je členění metod, forem a technik výuky vcelku přehledné. Trochu jiná situace je v tomto ohledu v psychologii a v sociální práci. V odkazech některých především na praxi orientovaných autorů tyto pojmy splývají a čtenář může mít s pochopením co je metoda a co technika problém. Je to možná zapříčiněno právě tím, že v případě prakticky zaměřených odborných textů se potřeba striktního vymezení metod, forem a technik více méně vytrácí. V příspěvku se pokusíme o sumarizaci poznatků a vytvoření konceptu vybraných sociálně andragogických intervencí.

Anglicky

In the Education (resp. Didactic) Breakdown of methods and techniques of teaching is quite clear. In this regard, a little different situation is in psychology and social work. In particular, some references to the practice-oriented authors of these concepts coincide and the reader can have problem with understanding what is the process and what is the technology. It is perhaps precisely due to the fact that in the case of practically oriented scientific texts, the need for a strict definition of methods and techniques is more or less disappearing. In this paper we attempt to summarize the findings and to establish the concept of selected socio-andragogical interventions.