a
2017
Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti
VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ
Basic information
Original name
Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxích a jejich cvičných učitelů z hlediska potřeby kognitivní uzavřenosti
Name (in English)
Classroom Management Strategies and Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Mentors in Schools
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Konference České asociace pedagogického výzkumu Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu, 2017
Other information
Type of outcome
Konferenční abstrakta
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00094939
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
Strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství; cviční učitelé
Keywords in English
Classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers; mentors
Links
GA16-02177S, research and development project.
V originále
Cílem příspěvku je představit výsledky dotazníkového šetření strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol a jejich cvičných učitelů, a to ve vztahu k jejich potřebě kognitivní uzavřenosti, jakožto jedné z klíčových osobnostních charakteristik ovlivňujících řízení třídy.
In English
The aim of the paper is to present results of a survey study on classroom management strategies of student teachers on their long term teaching practice in lower secondary classes and their mentor teachers from the point of view of their need for cognitive closure which is one of the key personal characteristics influencing classroom management.
Displayed: 20/10/2024 00:20