B
2016
Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ et. al.
Basic information
Original name
Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
Name in Czech
Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi
Name (in English)
Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge
Authors
ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan NEHYBA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radim ŠÍP (203 Czech Republic, belonging to the institution), Blanka PRAVDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora ŠIMŮNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and James LAWLEY (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
Edition
1. vyd. Brno, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4, 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00088712
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
studenti učitelství; učitelské praxe; tacitní znalosti; explicitní znalosti; metafory; čistý jazyk
Keywords in English
student teachers; teacher practice; tacit knowledge; explicit knowledge; methapors; clean language
Links
GA13-20049S, research and development project.
V originále
V publikaci jsou shrnuty současné pohledy na (tacitní) znalosti z hlediska filozofického, pedagogického a výzkumného. Je výzvou k porozumění tomuto komplexnímu konceptu. Je v ní prezentován soubor výzkumných studií zkoumajících tacitní dimenzi znalostí studentů učitelství.
In English
The book summarizes the current view of (tacit) knowledge in philosophy, educational science, and research and challenges our understanding of this complex concept. Drawing on this, a series of research studies exploring the tacit dimension of student teachers' knowledge is presented.
Displayed: 20/10/2024 00:22