B 2016

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

Name in Czech

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

Name (in English)

Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge

Authors

ŠVEC, Vlastimil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan NEHYBA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radim ŠÍP (203 Czech Republic, belonging to the institution), Blanka PRAVDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora ŠIMŮNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and James LAWLEY (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

Edition

1. vyd. Brno, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4, 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00088712

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-8428-5

Keywords (in Czech)

studenti učitelství; učitelské praxe; tacitní znalosti; explicitní znalosti; metafory; čistý jazyk

Keywords in English

student teachers; teacher practice; tacit knowledge; explicit knowledge; methapors; clean language

Links

GA13-20049S, research and development project.
Změněno: 3/9/2020 21:41, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

V publikaci jsou shrnuty současné pohledy na (tacitní) znalosti z hlediska filozofického, pedagogického a výzkumného. Je výzvou k porozumění tomuto komplexnímu konceptu. Je v ní prezentován soubor výzkumných studií zkoumajících tacitní dimenzi znalostí studentů učitelství.

In English

The book summarizes the current view of (tacit) knowledge in philosophy, educational science, and research and challenges our understanding of this complex concept. Drawing on this, a series of research studies exploring the tacit dimension of student teachers' knowledge is presented.

Files attached