Informační systém Repo
BEJČEK, Josef. Pojem a funkce obchodních podmínek (Concept and functions of commercial terms). In Obchodní podmínky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2016, p. 19-41. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 574. ISBN 978-80-210-8424-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojem a funkce obchodních podmínek
Name (in English) Concept and functions of commercial terms
Authors BEJČEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Obchodní podmínky, p. 19-41, 23 pp. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 574, 2016.
Publisher Masarykova univerzita, Právnická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Legal sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14220/16:00093921
Organization Právnická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-210-8424-7
Keywords (in Czech) obchodní podmínky; právní pojetí; spotřebitelské podmínky; podnikatelské podmínky
Keywords in English commercial terms; legal approach; consumer terms; business terms
Links MUNI/A/1080/2015, interní kód Repo.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 3/9/2020 23:43.
Abstract
Obchodní podmínky jsou podle českého práva vedlejším smluvním ujednáním, a nikoliv jakýmkoliv ujednáním, jehož obsah strana nemohla reálně ovlivnit. Tyto situace řeší úprava adhezní kontraktace.
Abstract (in English)
According to Czech law commercial term are supplementary additonal negotiations and not any provisions that could not be really influenced by one of the parties. The latter situations are subject to the regulation of contracts of adhesion.
Displayed: 3/5/2024 01:31