a
2017
Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice
VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ a Kateřina LOJDOVÁ
Základní údaje
Originální název
Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice
Název česky
Potřeba kognitivní uzavřenosti studentů učitelství a jejich strategie řízení třídy
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
EARLI - The European Association for Research on Learning and Instruction, Tampere, 2017
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakta
Obor
Pedagogika a školství
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00094666
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky
classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaV.
V originále
amp; Van Hiel, 2011; Czech version Širůček et al., 2014). Confirmatory factor analysis and reliability estimates supported the predicted structure of the two scales. NFC is reflected in the CMS of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS focused on rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; they have more strict requirements of student´s discipline, and insist on students to follow the rules. These findings show that NFC plays an important role in teacher behaviour and should be therefore reflected in teacher education as well.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:24