HORÁKOVÁ, Jana. Evil Media. Eristic for Digital Societies. In Management Challenges in the 21st Century : Digitalization of the Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges, 12. 4. 2016, Trenčín, Slovakia. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evil Media. Eristic for Digital Societies
Name in Czech Zlá média. Eristika pro digitální společnosti
Authors HORÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Management Challenges in the 21st Century : Digitalization of the Society, Economy and Market: Current Issues and Challenges, 12. 4. 2016, Trenčín, Slovakia, 2016.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00092787
Organization Filozofická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) zlá média; zlá mediální studia; šedost; detail; eristika; stratagema; hackability; participativní výzkum; digitální kultura
Keywords in English evil media; evil media studies; greyness; detail; eristic; stratagem; hackability; participatory research; digital society
Links MUNI/A/0988/2015, interní kód Repo.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 3/9/2020 16:58.
Abstract
Evil media studies was introduced as an effective methodological tool that offers an alternative to a purely technical point of view on information technology as well as the purely aesthetic viewpoint. In this context, we can talk about the turnover from aesthetics to ethics, about leaving the user's perspective in favour of a programmer’s perspective, and about overcoming the isolation of academic debate in favour of participatory research in new media network, i. e. blurring boundaries between theory and experimental practice of digital culture.
Abstract (in Czech)
Zlá mediální studia byla prezentována jako účinný metodologický nástroj, který představuje alternativu k čistě technickému pohledu na informační technologie, stejně jako k čistě estetickému hledisku. V této souvislosti můžeme mluvit o obratu od estetiky k etice, o opuštění hlediska uživatele ve prospěch hlediska programátora, o vystoupení ze závětří akademické debaty ve prospěch participativního výzkumu nových médií, stírajícího hranice mezi teorií a experimentální praxí digitální kultury.
Print
Add to clipboard Displayed: 25/4/2024 06:37