Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{23881, author = {Beneš, Milan}, address = {Banská Bystrica}, booktitle = {Etické kontexty andragogického posobenia}, edition = {1}, editor = {Pavlov, Ivan, Schubert, Martin}, keywords = {Ethic; etho; andragogical perspective; disciplinary status of andragogy; interdisciplinarity; empirical sciences of education; andragogical professions; moral education.}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {sla}, location = {Banská Bystrica}, isbn = {978-80-557-1166-9}, pages = {49-62}, publisher = {Belianum}, title = {Etika, étos a identita andragogiky}, year = {2016} }
TY - CHAP ID - 23881 AU - Beneš, Milan PY - 2016 TI - Etika, étos a identita andragogiky VL - neuveden PB - Belianum CY - Banská Bystrica SN - 9788055711669 KW - Ethic KW - etho KW - andragogical perspective KW - disciplinary status of andragogy KW - interdisciplinarity KW - empirical sciences of education KW - andragogical professions KW - moral education. N2 - Na počátku 19. století byla pedagogika chápána buď jako normy tvořící, preskriptivní disciplína v rámci etiky a sociální filozofie, nebo, a to především, jako výchovné umění. Objevovaly se první pokusy založit pedagogiku po vzoru přírodních věd, tedy jako empirickou vědu v pozitivistickém programu. Začalo se diskutovat, zda pedagogiku nenahradí interdisciplinárně pojaté vědy o výchově a zda nevznikne nějaké jednotná sociální věda. Jednou ze strategií obhájení vlastní identity bylo zdůrazňování etické dimenze pedagogiky a pedagogických činností. Později vznikající andragogika řešila strukturálně stejné problémy, přičemž normativní rozměr andragogiky byl a je nedílnou součástí andragogického diskursu. ER -
BENEŠ, Milan. Etika, étos a identita andragogiky. In Pavlov, Ivan, Schubert, Martin. \textit{Etické kontexty andragogického posobenia}. 1. vyd. Banská Bystrica: Belianum, 2016, s.~49-62. ISBN~978-80-557-1166-9.
|