Informační systém Repo
VYKOPAL, Jan a Miloš BARTÁK. On the Design of Security Games: From Frustrating to Engaging Learning. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the Design of Security Games: From Frustrating to Engaging Learning
Autoři VYKOPAL, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Miloš BARTÁK (203 Česká republika).
Vydání 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor Informatika
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14610/16:00087694
Organizace Ústav výpočetní techniky – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky aktivní učení; kyberbezpečnost; CTF; návrh; uživatelské testování; KYPO
Klíčová slova anglicky actilve learning; cyber security; CTF; design; user study; KYPO
Návaznosti VI20162019014, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 3. 9. 2020 03:21.
Anotace
Hands-on cyber security training is generally accepted as an enjoyable and effective way of developing and practising skills that complement the knowledge gained by traditional education. At the same time, experience from organizing and participating in these events show that there is still room for making a larger impact on the learners, and providing more engaging and beneficial learning. In particular, the area of the game and exercise design is not sufficiently well-developed. There is no comprehensive methodology or best practices that can be used to prepare, test, and carry out events. We present the concept of a security game and lessons learned from a prototype game played by 260 participants. Based on the lessons, we describe the enhancements to the game design and a user study evaluating new game features. The results of the study show the importance of logging events which describe the course of the game. It also suggests what type of information can be estimated from the game logs and what can be found by other methods such as surveys.
Anotace česky
Praktická výuka v podobě cvičení a her je všeobecně považována za zábavnou a účinnou metodu rozvoje a procvičování dovedností v oblasti kyberbezpečnosti. Zkušenosti z přípravy této výuky a z účasti v některých cvičeních ukazují, že je zde stále prostor pro zvýšení výukového dopadu této metody na studenty. Zejména oblast návrhu cvičení a bezpečnostních her je v počátcích, např. neexistuje metodika nebo souhrn nejlepší praxe, které by učitel mohl využít při přípravě, testování a realizaci výukové aktivity. V článku představujeme koncept bezpečnostní hry a zkušenosti získané hraním prototypové hry 260 účastníky. Na základě těchto zkušeností jsme hru rozšířili a připravili uživatelské testování, jehož cílem bylo zhodnotit přínosy nových rozšíření. Výsledky testování ukázaly důležitost zaznamenávání akcí studentů během hry a jaké informace je možné získat jinými metodami, např. dotazníkovým šetřením.
Zobrazeno: 29. 3. 2024 11:37