Informační systém Repo 

Intercultural competence of first year students of English at the Faculty of Education, Masaryk ...

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
ZERZOVÁ, Jana. Intercultural competence of first year students of English at the Faculty of Education, Masaryk University: a report of research. JoLaCe Journal of Language and Cultural Education, Nitra: SlovakEdu. o.z., 2016, roč. 4, č. 2, s. 3-26. ISSN 1339-4045.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intercultural competence of first year students of English at the Faculty of Education, Masaryk University: a report of research
Název česky Interkulturní kompetence studentů angličtiny v prvním ročníku na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: zpráva z výzkumu
Autoři ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání JoLaCe Journal of Language and Cultural Education, Nitra, SlovakEdu. o.z. 2016, 1339-4045.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090381
Organizace Pedagogická fakulta - Masarykova univerzita
UT WoS 000381752000001
Klíčová slova česky interkulturní kompetence; nástroje pro měření interkulturní kompetence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® - version 3; studenti angličtiny; studenti prvního ročníku
Klíčová slova anglicky intercultural competence; assessment tools of intercultural competence; Intercultural Development Inventory®; The IDI® - version 3; students of English; first year students
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 23. 2. 2018 00:54.
Anotace
The article presents the initial stage of research conducted at the Department of English Language and Literature at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. The aim of the research is to examine the departmental students' intercultural competence (IC) at the beginning of their studies (autumn 2011), compare it with their level of IC at the end of their studies (autumn 2016) and investigate the influences that played a role in their IC development. In this paper, only the initial stage of the research is presented, i.e. examining the students' IC at the beginning of the studies. The Intercultural Development Inventory®, version 3, was used for the purposes of the research. Since this instrument is not currently being used for academic or corporate purposes in the Czech (or Slovak) Republic, a secondary aim of the article is to introduce it to the wider academic community. The results indicate that students tend to overestimate their level of IC, and find themselves in ethnocentric stages of intercultural development at the beginning of their university studies.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 18. 2. 2020 08:00

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 18. 2. 2020 08:00, 8. (sudý) týden | Přístupnost

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz