J
		
		2016
			
	    
Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
	    LORENZ, Michal
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
	 
		
			Název anglicky
			Curriculum Mapping : Evolution of Library and Information Science in Brno
		 
				Autoři
				LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/00216224:14210/16:00089810
		 
	
			
				Organizace
				Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			vývoj kurikula; mapování kurikula; profil studia; profesní identita; Vennovy diagramy
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams
		 
			
			
				
					V originále
					Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol.
				 
				
					Anglicky
					The study deals with development of curriculum and with nature of transformations it pass through. We use curriculum mapping to pin down the development of curriculum and Venn diagrams to visualize transformations. The case study concerns with The Division of Information and Library Studies (KISK) at Masaryk University in Brno in the entirety of its existence captured in six different developmental stages. The aim of study is to show study profile from the perspective of professional identity in historical development. The results of the study indicate a shift of study profile from domain of libraries to domain of information with a focus on interdisciplinarity. The profile of Information and Library Studies curriculum in Brno corresponds to the concept of the information field promoted by I-school movement.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 01:42