Přehled o publikaci
	
		
		
		2016
			
	    
	
	
    Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
LORENZ, MichalBasic information
Original name
Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
	Name (in English)
Curriculum Mapping : Evolution of Library and Information Science in Brno
		Authors
LORENZ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
Documentation, librarianship, work with information
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/16:00089810
		Organization
Filozofická fakulta – Repository – Repository
			Keywords (in Czech)
vývoj kurikula; mapování kurikula; profil studia; profesní identita; Vennovy diagramy
		Keywords in English
development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams
		
				
				Changed: 2/9/2020 23:19, RNDr. Daniel Jakubík
				
		In the original language
Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol.
				In English
The study deals with development of curriculum and with nature of transformations it pass through. We use curriculum mapping to pin down the development of curriculum and Venn diagrams to visualize transformations. The case study concerns with The Division of Information and Library Studies (KISK) at Masaryk University in Brno in the entirety of its existence captured in six different developmental stages. The aim of study is to show study profile from the perspective of professional identity in historical development. The results of the study indicate a shift of study profile from domain of libraries to domain of information with a focus on interdisciplinarity. The profile of Information and Library Studies curriculum in Brno corresponds to the concept of the information field promoted by I-school movement.