BERKI, Jan and Michal ULVR. Využití ICT při výuce dějepisu na základních a středních školách (How to use ICT when teaching History in the elementary and high schools). In Berki, Jan. Jak podpořit výuku e-technologiemi. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, p. 255-264. n/a. ISBN 978-80-7494-134-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití ICT při výuce dějepisu na základních a středních školách
Name (in English) How to use ICT when teaching History in the elementary and high schools
Authors BERKI, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ULVR (203 Czech Republic).
Edition Liberec, Jak podpořit výuku e-technologiemi, p. 255-264, 10 pp. n/a, 2014.
Publisher Technická univerzita v Liberci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/46747885:24510/14:#0001310
Organization Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN 978-80-7494-134-4
Keywords in English Teaching History; History for Elementary Schools; History for High Schools
Changed by Changed by: Michal Ulvr, učo 525. Changed: 20/4/2016 01:26.
Abstract
Kapitola Využití ICT při výuce dějepisu na základních a středních školách usiluje o hlubší analýzu smyslu využívání moderních elektronických technologií při výuce. Ve výsledku nabádá pouze k využití, které nebude v rozporu s narativní formou výuky a bude její efektivní podporou.
Abstract (in English)
The chapter How to use ICT when teaching History in the elementary and high schools analyzes "if" and "when" it is desirable to use some of many electronic helpers to teach history. It shows, that the proper way is to use electronics just as a support for the narrative form of teaching history
Print
Add to clipboard Displayed: 29/6/2024 05:22