Přehled o publikaci
	
		
		
		2012
			
	    
	
	
    Eurytmie - pohybové umění i vyučovací předmět waldorfské pedagogiky.část 2
KONVALINKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Eurytmie - pohybové umění i vyučovací předmět waldorfské pedagogiky.část 2
	Název česky
Eurytmie - pohybové umění i vyučovací předmět waldorfské pedagogiky. část 2
	Název anglicky
Eurythmy Movement Art and a Teaching Subject of Waldorf Pedagogy – Parts 2
		Autoři
KONVALINKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Hudební výchova, Praha, Pedaogická fakulta UK, 2012, 1210-3683
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50300 5.3 Education
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/46747885:24510/12:#0001302
		Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
			Klíčová slova česky
:eurytmie; hudba; pohyb; vyučovací předmět; waldorfská pedagogika
		Klíčová slova anglicky
eurythmy; movement; music;  teaching subject; waldorf pedagogy
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 17. 4. 2016 11:02, Jana Konvalinková
				
		V originále
Eurytmie je pohybové umění, duší proniknutý pohyb, jehož prostřednictvím má člověk usilovat o vyjádření vlastní osobnosti ve spojení s charakterem básnického a hudebního díla. Nápomocny jsou mu charakteristiky, obrazy či nálady hlásek, tónů, intervalů a tónin. Takový je základní materiál, z kterého vychází eurytmie umělecká, pedagogická a léčebná. V básnickém či hudebním díle se tak může zrcadlit hluboký duševní zážitek člověka. Nejpodstatnější je však cesta probouzení těchto vnitřních duševních sil, je plná hledání kvality, charakteru a vnitřního pravdivého obrazu pro vyjádření hlásek a tónů, z nichž jsou utkaná básnická a hudební díla.
				Anglicky
Eurythmy is a movement art, it is a movement instinct with soul; by its mean an individual should aspire after expression of his or her personality in relation to a character of a poetic or music piece. Helpful are characteristics, images or tuning of speech sounds, tones, intervals and music keys. These are the fundamental elements that form eurythmy as a performing art, along with pedagogical eurythmy as well as therapeutic eurythmy. A deep human spiritual experience can be reflected in a poetic or in a music piece. However, the most important is the way of awaking of these inner spiritual forces; it is a way that is full of looking for quality, character and true inner image of expressing speech sounds and tones that create poetic and music works.