Přehled o publikaci
2011
Music principles as the help for structural model of a school lesson
KONVALINKOVÁ, JanaBasic information
Original name
Music principles as the help for structural model of a school lesson
Name in Czech
Hudební principy jako pomoc pro stavbu vyučovací hodiny
Authors
KONVALINKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
e-Pedagogium, Olomouc, Palackého univerzita Olomouc, 2011, 1213-7758
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/46747885:24510/11:#0001298
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
Keywords (in Czech)
hudba;stavba vyučovací hodiny, vyučovací hodina, waldorfská pedagogika
Keywords in English
music; school lesson; structural model of a school lesson; Waldorf pedagogy
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 17/4/2016 11:04, Jana Konvalinková
In the original language
The powers of thought, emotion, and will are the seminal elements of the human personality. Purposeful work with these elements in the teaching process is conducive to deeper understanding and absorption of the curricular subject matter, as well as influencing long-term memory, and stimulating creativity. Let’s therefore draw up an imaginary structural model of a school lesson built upon these very principles.
In Czech
Myšlení, cítění a vůle jsou základní složky lidské osobnosti. Vědomá práce s těmito prvky při vyučování vede k hlubšímu pochopení a přijetí probítrané látky, má vliv na dlouhodobou paměť a připouští kreativitu. Pojďme si představit stavbu vyučovací hodiny postavenou na těchto principech.