D 2016

Forms of the problem presentation in the school practice.

BŘEHOVSKÝ, Jiří a Roman KNOBLOCH

Základní údaje

Originální název

Forms of the problem presentation in the school practice.

Autoři

BŘEHOVSKÝ, Jiří a Roman KNOBLOCH

Vydání

Bratislava, 15th Conference of Applied Mathematics APLIMAT 2016, od s. 126-134, 8 s. 2016

Nakladatel

Vydavael´stvo STU Bratislava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-227-4531-4

Klíčová slova anglicky

case study, word problems, forms of problem assignment presentation, achievement abilities
Změněno: 21. 4. 2016 11:56, Mgr. Jiří Šmída, Ph.D.

Anotace

V originále

This contribution describes the case study that deals with the influence of the form of the problem presentation on the pupils’ understanding of its assignment taking into account the level of the reading achievement abilities of the pupils. It is a qualitative evaluation that will provide the base for the further more long terms investigation.