C 2015

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

KASPER, Tomáš

Basic information

Original name

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

Name in Czech

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

Name (in English)

Education in Batas Zlin in the context of interwar pedagogical discussion

Authors

KASPER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. p. 41-61, 21 pp. 11776, 2015

Publisher

Academia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46747885:24510/15:#0001269

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-200-2496-1

Keywords (in Czech)

Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse

Keywords in English

Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 8/4/2016 14:58, Tomáš Kasper

Abstract

V originále

Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.

In English

The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the problem of school reform in Zlin, the influence of american pragmatism educational discussion to the czech educational pedagogical discussion.