PRIHONSKÁ, Jana. Prezentační software v přípravě budoucích učitelů (Presentation Software in Peer Teaching). Bratislava: Vydavateľstvo UK Univerzita Komenského v Bratislave, 2009, 2010, p. 44-53. Potenciál prostredia IKT v školskej matematike I. ISBN 978-80-223-2754-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prezentační software v přípravě budoucích učitelů
Name in Czech Prezentační software v přípravě budoucích učitelů
Name (in English) Presentation Software in Peer Teaching
Authors PRIHONSKÁ, Jana.
Edition Bratislava, p. 44-53, 10 pp. Potenciál prostredia IKT v školskej matematike I. 2010.
Publisher Vydavateľstvo UK Univerzita Komenského v Bratislave, 2009
Other information
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN 978-80-223-2754-1
Keywords (in Czech) Interaktivní prostředí, power pointová prezentace, SMART Board, řešitelské strategie
Keywords in English Interactive environment, power point presentation, SMART Board, solving strategies
Changed by Changed by: Jana Prihonská, učo 747. Changed: 1/4/2016 13:23.
Abstract
Cílem předloženého textu není naučit čtenáře vytvářet power pointové prezentace ani SMART aplikace. To je otázka dalších vzdělávacích kurzů a případných školení, stejně tak jako spolupráce s odborníky daného oboru. Je však možno využít v jistém směru hotových produktů a otestovat si je přímo ve vlastní školní praxi, případně tyto doplnit o nové náměty. Čtenář se může inspirovat ilustrativními ukázkami zařazenými přímo v textu a zamyslet se nad vlastním využitím aplikace pro SMART Board, na níž odkazujeme a která je součástí textu. Zařazeny jsou ukázky problémů zpracovaných s využitím power pointu. Tyto jsou upraveny pro využití v interaktivním prostředí SMART Board. Čtenář může snadno porovnat výhody a nevýhody obou způsobů zpracování. Přiložené problémy mají sloužit především jako informace a námět pro učitele při přípravě na vyučovací hodinu, stejně tak zpracované problémy v aplikaci Notebook pro SMART Board, a jsou přímo využitelné ve vyučovací hodině. Přáním autorky je, aby učitelé sami odzkoušeli alespoň některé z nabídnutých zpracovaných problémů ve své praxi a přispěli případnými připomínkami a dalšími náměty ke zkvalitnění a rozšíření souboru problémů.
Abstract (in Czech)
Cílem předloženého textu není naučit čtenáře vytvářet power pointové prezentace ani SMART aplikace. To je otázka dalších vzdělávacích kurzů a případných školení, stejně tak jako spolupráce s odborníky daného oboru. Je však možno využít v jistém směru hotových produktů a otestovat si je přímo ve vlastní školní praxi, případně tyto doplnit o nové náměty. Čtenář se může inspirovat ilustrativními ukázkami zařazenými přímo v textu a zamyslet se nad vlastním využitím aplikace pro SMART Board, na níž odkazujeme a která je součástí textu. Zařazeny jsou ukázky problémů zpracovaných s využitím power pointu. Tyto jsou upraveny pro využití v interaktivním prostředí SMART Board. Čtenář může snadno porovnat výhody a nevýhody obou způsobů zpracování. Přiložené problémy mají sloužit především jako informace a námět pro učitele při přípravě na vyučovací hodinu, stejně tak zpracované problémy v aplikaci Notebook pro SMART Board, a jsou přímo využitelné ve vyučovací hodině. Přáním autorky je, aby učitelé sami odzkoušeli alespoň některé z nabídnutých zpracovaných problémů ve své praxi a přispěli případnými připomínkami a dalšími náměty ke zkvalitnění a rozšíření souboru problémů.
Abstract (in English)
Students of teaching very often ask one particular question: ”How to teach the pupils to think?” Asking that question, statement of particular problems, holding a discussion with pupils becomes a great problem. Students-future teachers have to learn how to work with pupils in problem solving and to develop their skills by using different solving strategies. The teachers motivate their pupils mainly by their own enthusiasm, for instance, by creating suitable tutorial materials which can be completed based on pupil’s remarks and observations from the lessons. In the report, some examples of problems in interactive environment with the use of the interactive SMART Board are discussed. Some methodical notifications are prepared for the use of prepared material for a teacher as well
Print
Add to clipboard Displayed: 18/5/2024 13:22