k 2015

Vliv pohádek na psychiku dítěte

KRÁSA, Jan a Martin ŠVANDA

Základní údaje

Originální název

Vliv pohádek na psychiku dítěte

Název anglicky

Influence of fairy tales on the psyche of the child

Autoři

KRÁSA, Jan a Martin ŠVANDA

Vydání

XXIII. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Psychologie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-261-0521-3

Klíčová slova česky

kognitivní vývoj; pohádka; verbální a propoziční úroveň reprezentace

Klíčová slova anglicky

cognitive development; fairy tale; verbal and propositional level of representation
Změněno: 2. 9. 2020 12:30, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG EN

V originále

V rámci psychologie i pedagogiky panuje přesvědčení, že vliv pohádek na dětskou psychiku je významný a pozitivní. Většina psychologů, kteří se působením pohádky zabývali (Bettelheim, von Franz a další), hovoří o nezastupitelném vlivu pohádkového příběhu na vývoj dítěte. Zřídkakdy byl však tento názor zkoumán jinak než kazuisticky. Předkladatelé tohoto příspěvku chtějí studovat především skutečný vliv pohádkových příběhů na (vyvíjející se) psychiku dítěte in situ a mimo terapeutické setkání. Příspěvek přináší výsledky předvýzkumu.

Anglicky

Within psychology and pedagogy is believed that the influence of fairy tales to children's mental health is significant and positive. Most psychologists who have studied the action of fairy tales (Bettelheim, von Franz and others), talk about the fairy tale's irreplaceable influence on child development. Rarely, however, was this opinion investigated. Authors of this paper mainly want to study the actual effect of fairy tales on (developing) psyche of the child in situ and outside the therapeutic encounter. The paper presents results of preliminary research.
Zobrazeno: 14. 5. 2025 15:20