Informační systém Repo 

Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
PICKA, Karel. Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje. In Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. XXIII. konference ČAPV. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Název česky Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Název anglicky Gamification of the educational process - videogames as didactic tool
Autoři PICKA, Karel.
Vydání Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. XXIII. konference ČAPV, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta - Masarykova univerzita
ISBN 978-80-261-0521-3
Klíčová slova česky Gamifikace; game based learning; videohry; vzdělávací hry
Klíčová slova anglicky Gamification; game based learning; videogames; educational games
Návaznosti MUNI/A/1438/2014.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 30. 3. 2016 00:50.
Anotace
Hlavním cílem práce je vytvoření souboru kritérií pro analýzu a hodnocení her, aby na hrách "podobně jako na učebnicích, mohla být provedena podrobná analýza jejich vhodnosti a možnosti kvalitního uplatnění ve výuce. Dalším cílem je poznat, popsat a ověřit výukový potenciál vybraných počítačových her. Práce si klade za cíl ověřit edukační potenciál vybraných herních titulů na stav žákových vědomostí a postojů. Práce vychází primárně z moderních poznatků na poli aplikace principů game-based learningu, tedy učení se za pomocí her. Vycházíme z principu, že hra jako médium je žákům velice blízká a dokáže s nimi komunikovat lépe než média klasická. Současně je také nutné nabídnout učitelům, kteří chtějí takto pracovat vhodnou metodiku jak s hrami ve výuce pracovat a jak je vůbec začlenit do praxe. Vycházíme i z poznatků, že se hrám v soukromí dnes věnuje i většina studentů učitelství. Výzkum bude realizován pomocí metody DBR. Konstrukční výzkum nabízí při tvorbě hodnotícího rastru dobré podmínky cyklického ověřování a zpřesňování výstupu a nalezení skutečného řešení výzkumného problému. Současně na hodnocení her bude použita metoda vytvoření rastru, tedy souboru hodnotících kritérií. V záměru je i kvalitativní výzkum s ohniskovou skupinou po dokončení testování. Focus groups mají přinést dodatečné poznatky o přijímání těchto výukových prvků žáky. V současnosti probíhá realizace práce, závěry tedy zatím nejsou k dispozici. Jakýkoliv závěr, který bude v době konference k dispozici, bude do příspěvku zakomponován.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Gamifikace_vzdelavaciho_procesu_-_KONFERENCE_CAPV__1_.pptx.pptx  3. 3. 2016

Vlastnosti

Název
Gamifikace_vzdelavaciho_procesu_-_KONFERENCE_CAPV__1_.pptx.pptx
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/20108/271678/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/20108/271678/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/20108/271678/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/20108/271678/?info
Vloženo
Čt 3. 3. 2016 00:50

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Bc. Růžena Zemanová, uco 134451
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 10. 4. 2020 20:40

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 10. 4. 2020 20:40, 15. (lichý) týden | Přístupnost

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz