C 2015

Sociologický přístup k ochraně zdraví spotřebitelů

URBANOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Sociologický přístup k ochraně zdraví spotřebitelů

Název anglicky

Sociological approach to consumer health protection

Autoři

URBANOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Společensko-právní aspekty ochrany spotřebitele a jeho zdraví, od s. 33-66, 34 s. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 540, 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Právní vědy

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14220/15:00085999

Organizace

Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-8050-8

Klíčová slova česky

ochrana spotřebitele; šmejdi; zdraví; sociální kontrola

Klíčová slova anglicky

consumer protection; šmejdi; health; social control
Změněno: 2. 9. 2020 14:03, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG EN

V originále

V textu je problematika ochrany spotřebitele zasazena do širšího společenského rámce a na danou problematiku spotřebitele a spotřebního chování je nahlíženo ze sociologického hlediska. Autorka upozorňuje zejména na sociální souvislosti s cílem nastínit, proč se tzv. „šmejdi“ objevují a nacházejí stále svoje zákazníky. Pro vyšší efektivnost právních úprav spojených s tématem tzv. „šmejdů“, je nutné zapojit kromě práva jako nástroje sociální kontroly i další kontrolní systémy, jako je rodina, sousedství, aktivity občanské společnosti, výchovu a vzdělávání se snahou odkrýt mechanismy nutící nás do stále vyšší a vyšší spotřeby.

Anglicky

In the text is the issue of consumer protection put in a broader social context and the issue of consumers and consumer behaviour is analyzed from the sociological perspective. The author emphasizes especially the social context in order to outline the reason why unfair businessmen (called "šmejdi" in the Czech republic) still have new customers. For higher efficiency of the legislation related to the topic of these businessmen is necessary to involve - in addition to the law which is one instrument of social control - also other control systems, such as the family, the neighbourhood, the activities of civil society, education and training with the effort to uncover the mechanisms that still pushing us into higher and higher consumption.
Zobrazeno: 18. 6. 2025 15:26