k
		
		2016
			
	    
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
	    VLČKOVÁ, Kateřina
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
	 
		
			Název anglicky
			Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
		 
				Autoři
				VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 QAK: Kvalitativny pristup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Prezentace na konferencích
		 
	
		
			Obor
			Pedagogika a školství
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Kód RIV
			RIV/00216224:14410/16:00087799
		 
	
			
				Organizace
				Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
		 
				Návaznosti
				GA16-02177S, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
				 
				
					Anglicky
					The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 06:51