Informační systém Repo
VLČKOVÁ, Kateřina. Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu. In QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave. 2016. ISBN 978-80-223-4011-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Název anglicky Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina.
Vydání QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta - Masarykova univerzita
ISBN 978-80-223-4011-3
Klíčová slova česky odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
Klíčová slova anglicky reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
Návaznosti GA16-02177S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 25. 3. 2017 00:52.
Anotace
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
Anotace anglicky
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.
Zobrazeno: 8. 7. 2020 03:25